Home » , » Formula 1 je stigla u Monte Carlo

Formula 1 je stigla u Monte Carlo

Bolidi su stigli u Monte Carlo, gdje nas u nedelju očekuje jedna od najprestižnjih utrka u svijetu auto-moto sporta uopšte. Utrka, koja će često privući i one kojima Formula 1 nije na prvom mjestu. Razlog je jednostavan. Utrka se vozi ulicama Monte Carla, u centru glamura.
Samo na ovoj utrci u jednom krugu koji počne na Boulevard Albert-u, preko St. Devotea, Avenue d'Ostende, Beau Rivagea, Masseneta, Casino Squarea, Mirabeu zavoja, do jedinog pravog tunela u Formuli 1, jahta, bazena, poznatih faca.
U jednom krugu možete vidjeti puno toga, ne gledajući samo u bolide, odnosno ne prateći poredak. Jedina utrka u kalendaru kraća od 300 kilometara. Utrka u kojoj su kvalifikacije najvažnije, jer preticanja skoro da su nemoguća. Najsporiji zavoj je kod Grand hotela, tamo se vozači spuštaju sa 40 km/h. Ali za to niko ne mari, jer to je VN Monaca.
Od 1929. godine, staza je mijenjala svoju konfiguraciju, ali ne previše. Prva utrka je vožena 1929. godine, pobjedio je William Grover-Williams u Bugattiju nakon ravno odvoženih 100 krugova. Od tada do danas kroz arhivu VN Monaca se može vidjeti, pronaći veliki broj sjajnih utrka, duela na stazi. Tazio Nuvolari je pobjedio 1932. godine, Achille Varzi njegov veliki rival godinu kasnije. Nakon rata, prvu pobjedu je 1948. godine proslavio Giuseppe Farina, legendarni Fangio dvije godine kasnije.
Jedna od najuzbudljivijih utrka ikad u Kneževini, vožena je 1982. godine, zahvaljujući raspletu u posljednjih pet krugova. U nevjerovatnom raspletu po kiši, pobjedio je Riccardo Patrese.
Čudo se dogodilo i 1996. godine kada je pobjedio niko drugi neko Olivier Panis. To je bila njegova jedina pobjeda u karijeri, ostvarena za Ligier-Mugen.
Prva prava VN vožena je 1955. godine. Tada je pobjedio Maurice Trintignant, opasno je izletio u more Alberto Ascari. 1967.godine na stazi u Monte Carlu poginuo je Lorenzo Bandini čiji se bolid zapalio, Baldini je par dana kasnije preminuo u bolnici od zadobivenih opekotina.
Bilo je još teških nesreća, vrijedi izdvojiti onu Alexa Caffija 1991. godine u kvalifikacijama čiji se bolid raspao, Karla Wendligera 1994, Roberga, Pereza 2011, ali i težak sudar na startu 1980. godine. Stariji pamte i žestok duel Laude i Pironija 1979. godine. Naravno, nakon nesreća pričalo se o sigurnosti na stazi, ali ova utrka za razliku od velike većine nikada nije došla u pitanje. I nikada neće doći u pitanje, jer ovo je Monte Carlo.

Recent Post

Template Information